realife, болотный ясень, по вики, имеет строго определённый в южном сша ареал распространения, и как и гондурасский махагон, сильно вырублен, а товарному стволу надо лет пятьдесят расти
Вот и мало осталось , факт
Там ещо дажэ не вся его чясть идёт
и ни из всех чястей тока затопляемая в сезон чясть
"Swamp Ash": Swamp Ash comes from swamps in the Southern USA. While the tree grows, large parts are submerged underwater for years, resulting in a porous lightweight wood. Many of the Fender guitars from the 1950's were made of Swamp Ash. Swamp Ash has an open pore structure with hard grain lines between softer layers. It is a fairly light weight wood (which helps distinguish it from Hard Ash), with a Strat body normally weighing under 5 lbs. The grain is open and is creamy light tan in color with bold, darker grain patterns. It is a very musical wood offering a very nice balance of brightness and warmth with a lot of dynamic range. It has clear, bell-like highs, slightly scooped but very complex mids, and strong tight lows. The mid frequencies vary quite a lot from piece to piece, which will vary the sound per guitar more than most woods. It has a very quick attack when striking the strings and is very dynamic. It is very resonant across the whole frequency spectrum, so it very detailed and complex when played clean to slightly driven.
итого
кое где всётаки ещо осушают болота (там то и таритса Вормут и Нэш)
но это ужэ нето што раньшэ
када хлопок выращивали
а Шишков таким людям делал гитары что сомневатса в его компетентности странно
к примеру Бади Гаю,,,,,,,
... и добавил:а все гитаристы виноваты. губят из-за них природу.
... и добавил:
не губил природу хлопок
а гитаристам хватит и осушаемых болот поушы
... и добавил:Кстати ставлю на голосование второй тезис
(первый был про количество кусков в дэке)
второй тэзис
2)
Из болотного или не из болотного зделана гитара на звук оказывает неощутимое влияние
только на комфортность таскания по сцэне - что скажите