И не только репу. Уж очень уникальное техническое решение...как оно себя поведет при подключении в усилитель. Я имею в виду ..."вичбек". Greco в 77 г. также выпускал похожую модель HR-680.
Ну так я же писал уже, что в лавсвит эру (70-е - нач 80-х) японских гитар, на инструменты с одного конвейера шлепали на головы грифа разные названия...
Для разных рынков существовали разные дилеры и дистрибьюторы по сбыту продукции под разными торговыми марками... По итогам истории победил Ибанез, так как марка завоевала Американский рынок и обзавелась мощнейшим эндорсментом...
А Греки всегда выпускались, будут выпускаться и продаваться только на внутреннем Японском рынке (ну разве что тысячи б/у в России) - судьба у них такой
Ibanez = Cimar = Greco = Starfield = Antoria = CSL = ....Для неверующих - цитатко из педивикии:
Cimar and
Starfield were guitar brands owned by
Hoshino Gakki. In the 1970s, Hoshino Gakki and Kanda Shokai shared some guitar designs and so some
Ibanez and
Greco guitars have the same features. The
Kanda Shokai Greco guitars were sold in Japan and the
Hoshino Gakki Ibanez guitars were sold outside of Japan. From 1982, Ibanez guitars have also been sold in Japan as well as being sold outside of Japan [3].
Guitar brands such as
Antoria shared
some Ibanez guitar designs. The Antoria guitar brand was managed by JT Coppock Leeds Ltd England.
CSL was a brand name managed by Charles Summerfield Ltd England. Maurice Summerfield of the Charles Summerfield Ltd company contributed some design ideas to Hoshino Gakki and also imported
Ibanez and CSL guitars into the UK with Hoshino Gakki cooperation from 1964-1987.[3] The
Maxxas brand name came about because Hoshino Gakki thought that the guitar did not fit in with the Ibanez model range and was therefore named Maxxas by Rich Lasner from Hoshino USA.