Автор Тема: Слэнговые названия участков частотного диапазона. Кто объяснит?  (Прочитано 4916 раз)

0 Пользователей и 1 Гость просматривают эту тему.

Оффлайн PilaT

  • Опытный
  • ****
  • Сообщений: 802
  • Флегмат
Mayed,
Д. Гибсон "Искусство сведения". Ответы на 90% твоих вопросов.

И что же Гибсон пишет по поводу мыла и зудосрача?

Оффлайн Deathfromhell

  • Ветеран форума
  • ******
  • Сообщений: 6355
    • http://www.last.fm/user/HellHell/
Гипсан.
http://ifolder.ru/5669906
Про панч, низ, верх и середины

Оффлайн Deathfromhell

  • Ветеран форума
  • ******
  • Сообщений: 6355
    • http://www.last.fm/user/HellHell/
PilaT, Он пишет на каких частотах они возникают, что на мой взгляд интересно и познавательно не только для звукачей но и для гитаристов.

Оффлайн Justin Sane

  • Завсегдатай
  • ***
  • Сообщений: 321
  • Антисоциальный
NT, я плакал)))) +1

Оффлайн AZG

  • Живу на форуме
  • *******
  • Сообщений: 91782
  • Санкт-Петербург
    • AZG CUSTOM
АФИГЕТЬ :)

Mayed, Приезжай в гости, покажу. Заодно 30-ку заберешь...

Оффлайн Horned

  • Завсегдатай
  • ***
  • Сообщений: 481
Я читать это не буду,скажите плиз,какими приборами выявляется пердеж и мыло? :)

Оффлайн NT

  • Глобальный Модератор
  • *****
  • Сообщений: 10051
  • Контрабазабр
Horned,  Ну мыло на заводе... а про первое промолчу.

Субъективно все это. Более-менее адекватной будет оценка для людей с одинаковыми музыкальными вкусами, инструментам и исполнительским уровнем.

Оффлайн Tecwyn

  • Ветеран форума
  • ******
  • Сообщений: 4161
Я читать это не буду,скажите плиз,какими приборами выявляется пердеж и мыло? :)
Рука лев. и рука прав.

Оффлайн Horned

  • Завсегдатай
  • ***
  • Сообщений: 481
Я у нас на форуме видел диалог-один чел говорит,мол,хочу гитару ( и далее куча "ТЕРМИНОВ" в духе стеклянный,мыльный,железный,злой и тд) а другой ему отвечает:"Дак это ж гитарко "N."  !" и выкладывает ссылочку на слами.
:)

Оффлайн Deathfromhell

  • Ветеран форума
  • ******
  • Сообщений: 6355
    • http://www.last.fm/user/HellHell/
Я читать это не буду
Значит никогда не узнаешь))
какими приборами выявляется пердеж и мыло? :)
эта секрет)) Его знают только Гипсан и я, но я не скажу, потому что забыл)

Оффлайн Deathfromhell

  • Ветеран форума
  • ******
  • Сообщений: 6355
    • http://www.last.fm/user/HellHell/
Рука лев. и рука прав.
Ну тогда уж скорее Ухо прав и лев

Оффлайн AZG

  • Живу на форуме
  • *******
  • Сообщений: 91782
  • Санкт-Петербург
    • AZG CUSTOM
Я читать это не буду,скажите плиз,какими приборами выявляется пердеж и мыло? :)

 У кого как, у нормальных Хомо сапиенс ушами...

Оффлайн XpycT

  • Завсегдатай
  • ***
  • Сообщений: 423
  • Crunch
    • myspace.com/donleoneband
"Low Bass: anything less than 50Hz

This range is often known as the sub bass and is most commonly taken up by the lowest part of the kick drum and bass guitar, although at these frequencies it's almost impossible to determine any pitch. Sub bass is one of the reasons why 12\" vinyl became available: low frequencies require wider grooves than high frequencies - without rolling off everything below 50Hz you couldn't fit a full track onto a 7\" vinyl record. However we do NOT recommend applying any form of boost around this area without the use of very high quality studio monitors
(not home monitors - there is a vast difference between home nearfield and studio farfield monitors costing anywhere between £5,000 and £20,000). Boosting blindly in this area without a valid reference point can and will permanently damage most speakers, even PA systems. You have been warned!

Bass: 50-250Hz

This is the range you're adjusting when applying the bass boost on most home stereos, although most bass signals in modern music tracks lie around the 90-200Hz area with a small boost in the upper ranges to add some presence or clarity.

Muddiness/irritational area: 200-800Hz

The main culprit area for muddy sounding mixes, hence the term 'irritational area'. Most frequencies around here can cause psycho-acoustic problems: if too many sounds in a mix are dominating this area, a track can quickly become annoying, resulting in a rush to finish mixing it as you get bored or irritated by the sound of it.

Mid-range: 800-6kHz

Human hearing is extremely sensitive at these frequencies, and even a minute boost around here will result in a huge change in the sound - almost the same as if you boosted around 10db at any other range. This is because our voices are centred in this area, so it's the frequency range we hear more than any other. Most telephones work at 3kHz, because at this frequency speech is most intelligible. This frequency also covers TV stations, radio, and electric power tools. If you have to apply any boosting in this area, be very cautious, especially on vocals. We're particularly sensitive to how the human voice sounds and its frequency coverage.

High Range: 6-8kHz

This is the range you adjust when applying the treble boost on your home stereo. This area is slightly boosted to make sounds artificially brighter (although this artificial boost is what we now call 'lifelike') when mastering a track before burning it to CD.

Hi-High Range: 8-20kHz

This area is taken up by the higher frequencies of cymbals and hi-hats, but boosting around this range, particularly around 12kHz can make a recording sound more high quality than it actually is, and it's a technique commonly used by the recording industry to fool people into thinking that certain CDs are more hi-fidelity than they'd otherwise sound. However, boosting in this area also requires a lot of care - it can easily pronounce any background hiss, and using too much will result in a mix becoming irritating."

Оффлайн Deathfromhell

  • Ветеран форума
  • ******
  • Сообщений: 6355
    • http://www.last.fm/user/HellHell/
XpycT,
Ну зачем так сразу все выкладывать? :( Так бы люди почитали книжку, много чего еще интересного бы узнали пока до частотных таблиц бы добрались :( Так же интересней.

Оффлайн XpycT

  • Завсегдатай
  • ***
  • Сообщений: 423
  • Crunch
    • myspace.com/donleoneband
Deathfromhell,
виноват(