Мой положительный опыт получения титанового порожка таков.
В кастомер-сервисе на сайте Гибсон я оставил обращение.
Написал следующее:
Hello. I am the owner of the 2015 Gibson Les Paul Less+ Desertburst guitar. Serial number *********. It's an amazing guitar, I really like it. But I ran into a problem faced by many owners lineup guitars 2015. I mean brass zero fret nut. It appeared grooves that hinder to play well on the first frets. I would very much like you to send me a replacement titanium nut. If it is possible, will you be kind enough to send it to me? My adress: Russia... Phone +7...
Мне пришел ответ из европейского отделения с этой почты: service.europe@gibson.com
Hi Alex,
I regret to hear about this.
It can indeed be that the nut slots are wearing.
We can send you a new replacement zero nut (made out of titanium), free of charge of course. They are very easy to change. Once the strings are off it comes right out. You will just have to adjust the height by using the allen wrench that is supplied with the guitar.
Can you please still send me the following information?
# a copy of the proof of purchase
We don’t have these zero nuts in stock at the moment, but we have them on order in the US.
Kind regards,
Я собрал вместе всё что так или иначе относится к этой гитаре и сфотографировал. 1 фото общее, второе с инфой в паспорте гитары.
Этого оказалось достаточно.
А далее просто ждал и периодически, раз в полмесяца, о себе напоминал.
Ждать пришлось около трех месяцев. Они объясняли это тем, что порожков в наличии нет и они ждут, чтобы в Европу поступила партия из США, и чтобы они могли отправить энное количество в РФ.