Автор Тема: Ритм-гитара. Соображения. Подходы. Вопросы.Ответы.  (Прочитано 4197 раз)

0 Пользователей и 1 Гость просматривают эту тему.

Оффлайн matt

  • Завсегдатай
  • ***
  • Сообщений: 269
  • Зарегистрированный
    • http://
to Quizzus

I was talking only about his Police period,it's like a master class on guitar compin' in pop music.He definetely changed a lot of things and did a lot of things that nobody has done before.

Message In A Bottle
Tea in Sahara
Walking On The Moon
Every Breath You Take

These are just the most obvious examples that come to mind first

Оффлайн Quizzus

  • Ветеран форума
  • ******
  • Сообщений: 4115
  • Univeria Zekt
to matt:

What so special about Every Breath You Take? You mean +9 chords... or? I used to like Police many years ago.

Оффлайн matt

  • Завсегдатай
  • ***
  • Сообщений: 269
  • Зарегистрированный
    • http://
to Quizzus

His whole approach in this tune is very unusual(for '83) - sound,structure,chords(add9 to be exact)somehow he made the whole group(only 3 instruments for  most of the song) sound so big and full,without using a distortion or fat sounding chords(4 and more notes),I think it was a real breakthrough back then

Оффлайн Tango

  • Эксперт
  • *****
  • Сообщений: 2616
  • танцор. хороший.
    • http://
everyone should listen to the '95 BonJovi album These Days. tons of tone, tons of taste. Once i had it back then - i forgot about solos at all. U hear that and you itch, ya know?

Оффлайн Quizzus

  • Ветеран форума
  • ******
  • Сообщений: 4115
  • Univeria Zekt
to matt:

I have seen +9 and add9 notations both... guess it's the same thing.

About Summers approach... hard to tell, really. For me Rush did trio thingie long before and much better, than Police could  even dare to dream.

I have great respect to Summers, though. He is really amazing guitarist with great taste.

Оффлайн ViseMoD

  • Эксперт
  • *****
  • Сообщений: 1364
Для расширения кругозора
« Ответ #35 : Декабря 04, 2002, 11:33:50 »
Вот у меня есть списочек небольшой, в основном в нем культовые джазмены. Кому интересно, тот найдет и послушает. Итак!

Roben Ford
Scott Henderson
Kenny Burell
Mick Goodrick
Larry Carlton
Lee Ritenour
Django Reinhardt
Barney Kessel
Armik (flamenco)
Jimmy Raney
Charles Mingus (bass)
Thelonius Monk
Antonio Carlos Jobim (TCR говорил уже)
Horace Silver
Joao Gilberto
Stan Getz (sax)
Charlie Byrd
Steve Swallow (bass)
Henry Mancini (автор Pink Panther)

На самом деле можно продолжать до бесконечности, но это пока что все, что мне пришло на ум.

Оффлайн matt

  • Завсегдатай
  • ***
  • Сообщений: 269
  • Зарегистрированный
    • http://
to Victor Gleim

I play sometimes with Chuck Redd,who's been playing with Charlie Byrd for 15 years or so.He is on a lot of Charlie's recordings too.Great player and a great guy!

Оффлайн ViseMoD

  • Эксперт
  • *****
  • Сообщений: 1364
to Matt:
« Ответ #37 : Декабря 05, 2002, 11:07:32 »
Да ты крутой мужик, я посмотрю! :eek:

Оффлайн Михайло у Лаптях Автор темы

  • Опытный
  • ****
  • Сообщений: 867
  • ---==censored==---
    • http://www.chaosalter.metalkings.ru/
А об чем вообще разговор?
Я по англицки нифига не понял.

Оффлайн Tango

  • Эксперт
  • *****
  • Сообщений: 2616
  • танцор. хороший.
    • http://
ну в общем, кароче, приблизительно тут сказали что все джазмены лохи, особенно энди саммерс и чак редд, который заигрывал с чарли бердом, вооот. если че напутал - извините, у меня по английскому кол и натяжка

Оффлайн Михайло у Лаптях Автор темы

  • Опытный
  • ****
  • Сообщений: 867
  • ---==censored==---
    • http://www.chaosalter.metalkings.ru/
А у меня тока натяжка...
Натягивали меня в универе за неуспеваемсоть..хех.