Хочу снова вернуться к тому о чем я говорил год назад в начале этой темы. Прибор является копией одноименного плагина.
Еще задолго до появления прибора я интересовался этим плагином, и мне удалось упросить одного из владельцев лицензионного ProTools скачать и установить демо версию. И провести небольшой тест в соответствии с теми требованиями, что я описывал выше. Результат по хайгейну оказался на уровне не лучше POD XT/X3. Но это именно для плагина.
Недавно нашел на форумах интересное заявление разработчиков прибора и плагина:
I think the difference you hear between the Eleven plug-in and Eleven Rack comes down to 3 primary factors.
In terms of DSP the Eleven plug-in algorithm is identical to 11R (except 11R does not have speaker breakup). We made sure of it by doing cancellation tests between the plug-in and the Rack.With a plug-in there is no easy way to exactly calibrate the incoming analog level. But with 11R the guitar level is calibrated so the amp model is driven just as hard as plugging into the real amp. One other thing cool about 11R is that it's calibrated to the same level as what the plug-in expects, so you can record a direct guitar track with 11R and then send that track to the plug-in without needing to do any level calibration.
As you've theorized True-Z is also a big factor. The True-Z impedance modeling adds capacitance on the guitar input (when the first algorithm in the signal chain is the amp), which is essentially the same as what an actual tube guitar amp does. This capacitance actually changes the response of the pickups. The resonant peak of the pickup is lowered and the high end is rolled off somewhat, which removes some of the "brittleness" you might otherwise get with a generic DI. Because the response of the pickup is changed in a way that's dependent on the pickup you're using (due to it's particular inductance, capacitance, and resistance) it's not something you could "fix" with EQ before the amp.
Lastly I think having FX, such as reverb, can help make the sound more "polished". It sounded like a number you really liked the Twin example, and I suspect our new Spring Reverb algorithm is part of the reason for that. Additionally the Stereo Reverb is the same algorithm as Reverb One but with a greatly simplified control set, and in my opinion Reverb One really is an excellent verb, especially on guitars.
There's one other reason that I think might be a factor for some users, which is that Eleven Rack is totally plug and play. No time needs to be spent calibrating levels, futzing with different DI boxes and adding other FX, such as reverb. With this sort of instant gratification you can just focus on playing.
http://duc.digidesign.com/showthread.php?t=255467&page=3Т.е. основные алгоритмы в приборе и в плагине дают абсолютно идентичный результат, есть небольшие отличия в функциональности и в работе входа.
Лично для меня этого достаточно что-бы поставить крест на приборе.
Вообще удивляет как сильно действует на людей рэковый корпус и цена с тремя нулями.
Выпустили плагин за $300-$500 - "да ну, чего так дорого, где скачать кряк, и вообще плагины это не серьезно и т.д."
Взяли
тоже самое, запихнули в рэковый корпус, поставили цену $1000 - "вау круто, хочу, убийца ламповых усилков, профессиональный прибор для студий и т.д."
... и добавил:ЗЫ. С Аксом кстати похожая история
