Muad-Dib, так ведь чтоб сделать "объективную оценку паков" нужно, во-первых, потратить еще раз 30, а во-вторых, быть уверенным в собственной объективности
И если с тридцаткой еще куда ни шло, то сказать "круть неимоверная" на этом форуме - это огромная ответственность, на которую не каждый решится
(в отличие от "херняполнаяващеатстой" - с этим тут как раз все в порядке)
Я для себя пока не решил, нужны мне эти паки или нет. Читаю отзывы, и там все очень по-разному. В принципе многое подтверждает привычный расклад: у PG хорошо выходят педали компрессоров, перегрузов и бустеров, но хуже с модуляцией, дилейами и ревербераторами. При том что наличие входа для подключения эффектов через IAA как бы позволяет не привязываться к тому, что есть в паках, а пользоваться сторонними, то есть теми, что есть. К примеру, я сомневаюсь, что буду пользоваться дополнительными ревербераторами из expansion packs, при наличии неплохих импульсных (типа AltiSpace) или аглоритмических (напр. AudioReverb). Но это чисто мое IMHO, никуда защищать его я не полезу, тем более, что я действительно точно не знаю, как работают эти эффекты – может они в миллион раз краше того, что есть
Не знаю как у кого, но у меня часто так выходит, что из всего набора эффектов реально используешь буквально два-три. К примеру, в Amplitube из двух десятков установленных педалей регулярно используются только 4 или 5. Аналогичная история и в остальных. Педали, идущие с базовым Bias FX в принципе неплохие, и их для моих задач пока вполне хватает, и далеко не факт, что из expansion будут использоваться чаще.
Судя по внешним признакам их маркетинговой политики, сейлы на 50% делают регулярно минимум один-два раза в год. И если будут по 5 долларов, то в принципе можно взять "на попробовать". Но это только ради интереса - особая необходимость может быть разве что в случае, если на планшете ничего из эффектов больше нет. В других случаях - просто интерес ради интереса.
Ну и под спойлером вроде наиболее конструктивное из того, что можно найти в соцсетях:
THE GOOD! The analog phaser as well as the mutron are pretty nifty! the stripe flanger is fairly accurate and works well. I like the Klon dirt pedal. (no experience with the genuine though). The CE1 chorus is VERY close to the real deal that I first tried in my very first studio experience in 1980! The Clone chorus is not so accurate IMO but I'm getting some really good tones out of it when used before the amp sim. the optical compressor is quite good - very transparent and punchy without washing things out. The reverse delay is fantastic!
THE NOT SO GOOD: I had a first issue Memory Man Deluxe - this is a dog. Sure it's a modulated delay but this is one area PG can't seem to nail down yet - a real analog delay will get characteristically darker and more degraded as the repeats multiply as opposed to a digital pristine reproduction of the repeats. Their Memory Man version simply has the repeats get softer with a very slight roll off on the high frequency. this is nothing like my memory man which got soupy and darker and smokier as the feedback went up. plus, PG has yet to deliver a delay that can do even basic self oscillation which means that floaty ambient wash thing isn't happening. And GarageBand and Amplitube BOTH nail those tones. With all PG does so well, why can't this be achieved? Oddly missing. And no one seems willing to say it but I will : POSITIVE GRID'S Phase 90 is simply awful. Yeah, it wasn't an expansion pack purchase but I just thought it was time to say it out loud. Next item is the Supernatural Reverb sim - very bad. Very very bad. but then again I'm not a huge fan of the original but the modulated verb here, especially the phlerb mode is just about unusable and I'm an FX nut so that's saying something! The shimmer mode is just constantly off pitch too. I use the Crystalline Shimmer IAA app and it is the state of the art for shimmer, plus I also use a Strymon Timeline which does a shimmer delay - BFX still doesn't have a shimmer. You can buy one in the expansion packs, but after you buy it, you still don't have a shimmer verb - it's more of a goose with a noose around his neck tone. Shimmer is best in small doses and has to be done right to be worth anything (Line 6's M series pedals demonstrate how to do it poorly as well so PG isn't the only offender here) so I'd advise not wasting your time on the supernatural sim and stick with the nearly excellent stock Bias digital reverb (plate setting can get some nice washes though not modulated but still really nice - and this from a guy who had a neunaber wet and a earthquakes devices dispatch master so I know a thing about high quality ambient verbs)
the SURPRISE GOODIES: the ring modulator is a treat! if you are like me and thought you knew what a RM does and thought "who needs it?" try tweaking and discover some weird nonlinear tremolos! use two in stereo and tweak slightly differently to get a trem/panner that dances around quite unpredictably and surely in a fun new way! The analog phaser has some great guttural gooey goodness in 12 step mode with higher resonances and slower speeds. Again, use two in stereo and tweak them a tad differently and the effect dances across the stereo field in glorious gooey goopy phaserness!
STEREO EASTER EGGS! So there are some pedals (like the Clone chorus) which are not stereo, right? even the graphics are accurate to the original mono units. But get ready for a treat and stick that mono looking sim at the end of your signal patch and POW! it's got a BEAUTIFUL STEREO CHORUS and if you pull the rate down, it's a gorgeous slow almost-thru-zero flange. The thing is though, it is really moving around in the stereo field! besides this though, a tip for you: run a stereo signal patch in BFX (pan it full left and right) and put any effect in there with one of each on each side then experiment with slightly different settings. you'll get flanges that walk across the stereo field, phasers that bob and weave, tremolos that stutter and bounce. Try it with any fx but especially mods and delays. My favorite recipe is two reverse delays BEFORE the amp blocks, then after the mixer section, add the basic stereo reverb pedal (the Boss looking one) and the clone chorus (slow rate) on the end.